Marketingcommunicatieplan voor Cordaid met betrekking tot het aantrekken van jongeren.
Marketingcommunicatieplan voor Cordaid met betrekking tot het aantrekken van jongeren.
Samenvatting
Cordaid heeft ruim 400.000 mensen in Nederland die zij haar achterban mag noemen. Deze mensen steunen, vooral financieel, de projecten en programmas van Cordaid. Cordaid heeft gemerkt dat haar achterban vergrijst en wil hier wat aan doen. Om de vergrijzing tegen te gaan wil men meer jongeren aantrekken. Momenteel is deze groep ondervertegenwoordigd in de achterban. Het creëren van draagvlak onder jongeren voor ontwikkelingssamenwerking en specifiek voor Cordaid is dan ook erg belangrijk.
Voordat er met jongeren gewerkt kan worden, is het wel belangrijk dat Cordaid een goede en duidelijke strategie heeft met betrekking tot de doelgroep jongeren 19-25 jaar. In de strategie, in de vorm van een marketingcommunicatieplan, staan de communicatiedoelstellingen en op welke manier, met welke media en middelen, deze doelstellingen bereikt moeten worden.
Context, international cooperation heeft in haar rapport van september 2007 al aangegeven dat peer-to-peermarketing belangrijk is bij de communicatie van Cordaid naar jongeren. Dit concept moet het uitgangspunt zijn voor acties en campagnes die vanuit Cordaid voor jongeren georganiseerd worden. Ik adviseer Cordaid dan ook om een jongerencommunity op te zetten.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Communicatiemanagement |
Afdeling | Communicatie |
Partner | Cordaid, Afdeling Communicatie |
Datum | 2009-06-08 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |