Bevoegdheden
One Size fits all?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Bevoegdheden
One Size fits all?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het huidige bevoegdhedenstelsel staat onder druk. De Onderwijsraad pleit voor een nieuw stelsel en de minister van OCW heeft een commissie ingesteld die de voorstellen van de raad verder moet uitwerken. De Onderwijsraad ziet ‘pedagogisch-didactische bekwaamheid’ als gedeelde kern van het lerarenberoep. Daartegenover bepleiten wij een rijkere kijk op het leraarschap, waarin leraren niet alleen pedagogisch-didactische vakmensen zijn, maar ook een voorbeeldrol vervullen als vertegenwoordiger van een wetenschapsgebied of een beroepsgroep zoals die in de wereld buiten de school functioneert.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Leren en Innoveren |
Lectoraat | Didactiek van het Beta- en Technologieonderwijs |
Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs | |
Gepubliceerd in | NVOX: Magazine voor het onderwijs in natuurwetenschappen NVON, Maarn, Vol. 35, Uitgave: 2, Pagina's: 48-49 |
Datum | 2021-02-01 |
Type | Bijdrage aan periodiek |
Taal | Nederlands |