Onderwijs te midden van complexe vragen en transities
Naar een pedagogiek van verstrengelingWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Onderwijs te midden van complexe vragen en transities
Naar een pedagogiek van verstrengelingWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De snel-veranderende arbeidsmarkt, de klimaatcrisis, globalisering, covid-19, digitalisering; de complexe vragen en transities van onze tijd confronteren het onderwijs. Wat doen dergelijke ontwikkelingen en uitdagingen met het onderwijs, en wat is de rol die het onderwijs erin zou kunnen/willen/moeten innemen?
Het promotieonderzoek van Koen Wessels, binnen het lectoraat Normatieve Professionalisering, gaat over deze vragen die aansluiten bij de HU ambities digitalisering en missie-gedreven opgaven. In deze lunchlezing neemt hij je graag mee in de centrale gedachten en ontwikkelingen in zijn onderzoek en nodigt hij je uit om even mee te onderzoeken.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Leren en Innoveren |
Lectoraat | Normatieve Professionalisering |
Datum | 2020-06-17 |
Type | Lezing |
Taal | Nederlands |