De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Media Parade '09. Studentensnoepwinkel in beweging.

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Media Parade '09. Studentensnoepwinkel in beweging.

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het is de bedoeling met dit onderzoek Sanoma Uitgevers een antwoord te geven op de vraag hoe men zich met de Media Parade en door betere arbeidsmarktcommunicatie zou kunnen profileren als meest aantrekkelijke werkgever in de mediabranche.
Sanoma Uitgevers is Nederlands grootste multimediale uitgever met bijna 80 publiekstijdschriften en ruim 200 websites. Sinds 2005 onderscheidt Sanoma Uitgevers zich ten opzichte van haar concurrenten door middel van de Media Parade. Dit is een crossmediaal evenement dat in het voorjaar gehouden wordt en geheel in het teken staat van alles wat met media te maken heeft. Het is bedoeld voor eigen medewerkers, voor relaties en adverteerders, maar zeker ook voor studenten. Zij hebben tijdens de Media Parade een eigen dag, de studentendag, die ook deels in het teken staat van arbeidsmarktcommunicatie. De algehele doelstelling van het evenement is om kennis en creativiteit te delen en om elkaar te inspireren en te motiveren. De vraag die in dit rapport uitgewerkt is heeft betrekking op de doelgroep van de studentendag: derde- en vierdejaarsstudenten van opleidingen gerelateerd aan de mediabranche. Omdat de studentendag in 2008 pas voor de eerste keer georganiseerd is, wil Sanoma Uitgevers graag meer inzicht hebben in de wensen en behoeften van deze doelgroep met betrekking tot de invulling van het evenement. Om deze vraag te kunnen beantwoorden wordt er gebruik gemaakt van kwalitatief onderzoek. De kracht van dit onderzoek zit hem in het feit dat het inzicht geeft in de vraag hoe mensen over een bepaald onderwerp denken en waarom ze dat denken. Er worden individuele interviews gehouden met studenten die in 2008 de Media Parade bezochten.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunicatiemanagement
AfdelingCommunicatie
PartnerSanoma Uitgevers.
Datum2009-06-08
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk