De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

"Samen staan we sterk" Adviesrapport interne communicatie Pon's Automobielhandel.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

"Samen staan we sterk" Adviesrapport interne communicatie Pon's Automobielhandel.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Door middel van deskresearch, een enquête en observaties is de identiteit van Pon Automotive onderzocht. Met behulp van het stappenplan van Van der Grinten (2007) is duidelijk geworden wat de organisaties die onder Pon Automotive vallen gemeenschappelijk hebben. De waarden ambitieus, dynamisch, professioneel, succesvol en menselijk zijn getypeerd als de gezamenlijke waarden van Pon Automotive. Deze waarden en andere gemeenschappelijke kenmerken zijn samengevoegd en verwoord in een mission statement: 'Wij zijn een ambitieuze en dynamische organisatie die sterke merken vertegenwoordigd in een brede afzetmarkt. We verstaan ons vak en zijn een belangrijke schakel in de keten fabriek-importeur-dealer-eindklant. Ons doel is om de beste automotive onderneming van Nederland te worden én te blijven. [...] Samen leveren we een topprestatie! We denken hierbij niet alleen aan onze eigen toekomst, maar ook aan de toekomst van onze wereld. We streven naar duurzaamheid. Niet alleen in onze eigen organisate, maar ook in de producten en diensten die we leveren. We zijn op een duurzaamheidsmissie. Niet alleen met oog op onze organisatie, maar ook op de producten en diensten die we leveren.
Om te zorgen voor interne communicatie die aansluit op de gemeenschappelijke identiteit en zorgt voor meer binding met de organisatie zijn de volgende doelen geformuleerd:
- De interne communicatie moet zorgen voor meer prestatietrots in de onderneming
- De interne communicatie moet medewerkers verbinden met elkaar
- De interne communicatie moet de begrippen uit de Way's of Working van Pon Automotive operationaliseren.
De huidige interne communicatie is door de medewerkers in de enquête beoordeeld. Hieruit kwam naar voren dat men redelijk positief is over de huidige situatie van de communicatie. Er kan echter gewerkt worden om een meer positieve beoordeling te verkrijgen. De uitvoering van de adviezen kan daar een bijdrage aan leveren.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunicatiemanagement
AfdelingCommunicatie
Datum2009-12
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk