Factors Affecting the Adoption of Self-Service Technology (SST) in the Public Sector
An Empirical Examination of Housing CorporationsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Factors Affecting the Adoption of Self-Service Technology (SST) in the Public Sector
An Empirical Examination of Housing CorporationsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
from the article: "In the Netherlands, housing corporations are increasingly adopting self-service technologies (SSTs) to support affairs their tenants need to arrange. The purpose of the study is to examine the customers’ motivations of using SSTs in the context of the Dutch public housing sector. An empirical investigation is presented based on a sample of 1,209 tenants. Using partial least squares (PLS), the acceptance model of Blut, Wang, and Schoefer is adopted and tested. The results show that especially the need for interaction negatively influence the adoption of SSTs by tenants. Positively, subjective norm and self-efficacy influence the adoption. Furthermore, playfulness negatively influences this adoption. Developers of SSTs should focus on its ulitalitarian function, rather then invest in its playfulness. Moreover, adoption is propelled by the encouragement of others. This can be enhanced by positive word-of mouth and should
therefore stimulated."
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Digital Business & Media |
Lectoraat | Procesinnovatie en informatiesystemen |
Gepubliceerd in | International Journal of Public Administration in the Digital Age IGI, Vol. 7, Uitgave: 3, Pagina's: 32-46 |
Datum | 2020-09-25 |
Type | Artikel |
DOI | 10.4018/ijpada.2020070102 |
Taal | Engels |