De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Grenzen van authenticiteit in praktijksimulaties

Verschillen in percepties tussen studenten en docenten benutten

Grenzen van authenticiteit in praktijksimulaties

Verschillen in percepties tussen studenten en docenten benutten

Samenvatting

Praktijksimulaties hebben de reputatie dat het doelgerichte leeromgevingen zijn, dat ze makkelijk te standaardiseren zijn en de mogelijkheid hebben tot het ‘trainen’ van studenten in een zo kort mogelijk tijdsbestek zonder schade aan mens en omgeving te berokkenen. Daarbij ervaren studenten deze simulaties vaak als plezierig en leuk. Maar moeten we niet meer rekening houden met wie de deelnemers zijn van deze simulaties, wat hun achtergrond is en wat hun verwachtingen zijn van de praktijksimulaties? Percepties van deelnemers blijken namelijk veel invloed te hebben op het leren (Könings, Brand‐Gruwel, & Merriënboer, 2005)
In A. Bakker, I. Zitter, S. Beausaert, & E. de Bruijn, Tussen opleiding en beroepspraktijk. Het potentieel van boundary crossing. Assen, Nederland: Van Gorcum.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Leren en Innoveren
Kenniscentrum Educatie
LectoraatBeroepsonderwijs
Gepubliceerd inTussen opleiding en beroepspraktijk: Het potentieel van boundary crossing Van Gorcum, Assen, Pagina's: 74-92
Jaar2016
TypeBoekdeel
ISBN9789023253754
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk