Opvoeden: een privézaak of (ook) een publieke zaak?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Opvoeden: een privézaak of (ook) een publieke zaak?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Bij de hervormingen in de jeugdzorg is ervan uitgegaan dat burgers bereid zijn om netwerken te vormen rondom opvoeden. Uit mijn promotieonderzoek naar de opvattingen van ouders over het betrekken van de sociale omgeving bij de opvoeding blijkt die bereidheid echter niet vanzelfsprekend.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Sociale Innovatie |
Lectoraat | Jeugd |
Gepubliceerd in | Kennisnet Jeugd Nederlands Jeugdinstituut |
Datum | 2017-01-03 |
Type | Bijdrage aan periodiek |
Taal | Nederlands |