Gravitatiegolven in de klas
Recente natuurkunde met eenvoudige middelenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Gravitatiegolven in de klas
Recente natuurkunde met eenvoudige middelenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Soms halen ontwikkelingen in de natuurkunde het nieuws met bijzondere ontdekkingen. Dit was het geval met de waarnemingen van gravitatiegolven door LIGO, of met de beelden van het zwarte gat M87. Maar hoe haal je deze bijzondere gebeurtenissen de klas in zonder te verdwalen in (te) lastige natuurkunde? En waar past deze natuurkunde in het programma? Het Perimeter Institute uit Canada helpt daarbij.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Leren en Innoveren |
Lectoraat | Didactiek van het Beta- en Technologieonderwijs |
Gepubliceerd in | NVOX Nederlandse Vereniging voor Onderwijs in de Natuurwetenschappen (NVON), Vol. 45, Uitgave: 3, Pagina's: 158-159 |
Jaar | 2020 |
Type | Bijdrage aan periodiek |
Taal | Nederlands |