Met je billen in het zand
Zien hoe de omgeving het spel van kinderen vormtWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Met je billen in het zand
Zien hoe de omgeving het spel van kinderen vormtWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Met je billen in het zand opent op een hele eigen wijze je ogen voor kinderen, hun spel en de omgeving waarin zij spelen. Het geeft ruimte aan een manier van kijken naar kinderen die we in de afgelopen decennia zijn kwijt geraakt. Het nodigt je uit in de huid van kinderen te kruipen, jouw kinderen te zien en daar je handelen op af te stemmen. Spannend: het daagt je uit om naar je eigen rol te kijken.
Tegelijkertijd zet Met je billen in het zand de fysieke omgeving, de binnen- en buitenruimte, in pedagogische ‘spotlights’. Aan de hand van spelobservaties wordt duidelijk hoe de omgeving het spel van kinderen vormt. Het maakt inzichtelijk dat een omgeving een pedagogische ruimte is en daarom onze aandacht verdient. Het lezen van dit boek geeft je richting voor actie. Hier krijg je zin van!
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Afdeling | Faculteit Educatie |
Lectoraat | Natuur en Ontwikkeling Kind |
Jaar | 2016 |
Type | Boek |
ISBN | 978-90-823541-1-9 |
Taal | Nederlands |