De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Marketing en Dienstontwikkeling

Een voorbeeld dat marketing ook anders kan

Open access

Rechten:

Marketing en Dienstontwikkeling

Een voorbeeld dat marketing ook anders kan

Open access

Rechten:

Samenvatting

DevOn is een IT-consultancy bedrijf dat organisaties helpt met het zetten van de volgende stap in hun DevOps transformatie door middel van onder andere consultancy en trainingen. Zij doen dit op verschillende gebieden: Continuous Delivery, Testautomatisering, Cloud services en Secure software. Veel bedrijven willen hun nieuwe software sneller en met hogere kwaliteit kunnen opleveren. DevOn merkt dat klanten vaak tegen dezelfde problemen aanlopen. Het testen van hun software is een van deze hordes. Ondanks het feit dat testen cruciaal is om de kwaliteit van de software hoog te houden (omdat hierbij veel fouten en imperfecties eerder worden opgemerkt en er dus uitgehaald kunnen worden), besteden veel bedrijven hier toch niet genoeg tijd of geld aan om wekelijks software op te kunnen leveren. Door dit proces (deels) te automatiseren (testautomatisering) valt er een grote werkdruk weg bij het developmentteam en zullen zij de voordelen die het testen met zich meebrengt ervaren. Het IT-consultancy bedrijf DevOn heeft het doel om te groeien als bedrijf en zo ook haar dienstenaanbod uit te breiden. Daarom wil DevOn op het bovenstaande probleem in de markt inspelen door een nieuwe dienst op te zetten. DevOn wil bedrijven in 90 dagen helpen met het zetten van de volgende stap op gebied van testautomatisering. Dit willen zij doen door een combinatie van consulatancy, training en outsourcing aan te bieden. Echter, DevOn weet niet hoe deze dienst er precies uit moet zien en hoe zij deze in de markt wil zetten.
De doelstelling van dit onderzoek luidt dan ook als volgt: “Inzicht verkrijgen in het bedrijf DevOn, haar doelgroep, marktomgeving, concurrenten en trends op het gebied van testautomatisering in de Nederlandse markt, ten einde advies te geven in de vorm van een dienstontwikkelingsplan inclusief de implementatie van de marketingcommunicatie.”

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommerciële Economie
AfdelingFaculteit M&B
PartnerDevOn
Datum2018-06-12
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk