Spel in begeleidingssituaties
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Spel in begeleidingssituaties
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De laatste twintig jaar komen er steeds meer spelvormen op de markt voor coaches, trainers en adviseurs. Maar wat doen die spelvormen precies? En als ze werken, waardoor komt dat? Dr. Michiel de Ronde heeft in zijn promotieonderzoek inzicht verworven in spel als begeleidingsinstrument. Spel helpt cliënten bij betekenisgeving. Ook zaken die moeilijk in woorden te vangen zijn, kunnen toch aangeraakt worden in het spel.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | Tijdschrift voor Coaching Vol. 11 (2015), Uitgave: 3 (september), Pagina's: 102-106 |
Datum | 2015-09-01 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |