Let's play (serious gaming)
Schooltransitiemanagement voor jeugdigen met een autismespectrumstoornisWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Let's play (serious gaming)
Schooltransitiemanagement voor jeugdigen met een autismespectrumstoornisWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Jeugdigen met autismeproblematiek hebben moeite met het aanpassen aan nieuwe situaties. De overgang naar het (speciaal) voortgezet onderwijs kan voor deze jeugdigen een uitdaging vormen. Het is daarom van belang dat op de basisschool programma’s worden ingezet die ertoe bijdragen dat deze leerlingen goed voorbereid de overstap kunnen maken.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Zorginnovatie |
Gepubliceerd in | Journal of Social Intervention: Theory and Practice Vol. 24, Uitgave: 3, Pagina's: 69-74 |
Datum | 2015-09-29 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |