Sheep with five feet: struggling to teach, make, help, observe, and learn simultaneously in maker education
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Sheep with five feet: struggling to teach, make, help, observe, and learn simultaneously in maker education
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Makercosmos is a four-year maker education programme in Arnhem, the Netherlands, which comprises the development of series of maker education lessons and participatory action research about learning in maker education, among other activities. This study reports findings from the first pilot of this series, with a particular focus on how the research part was designed, developed, and delivered. Practice showed, that in our context asking teachers to teach and to carry out data collection for research simultaneously produced only meagre results when using a conventional notebook approach. Design principles are suggested to remodel the research approach.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Creating 010 |
Gepubliceerd in | Proceedings of the FabLearn Europe / MakeEd 2021 - An International Conference on Computing, Design and Making in Education. St. Gallen, Switzerland. June 2 - 3, 2021 ACM: International Conference Proceeding Series (ICPS), New York, Vol. 2021 |
Datum | 2021-06-02 |
Type | Conferentiebijdrage |
ISBN | 9781450389891 |
DOI | 10.1145/3466725.3466741 |
Taal | Engels |