John Dewey
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
John Dewey
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In het gloednieuwe International Handbook of Early Childhood Education schrijft Joop Berding over de visie van Dewey over het kinderspel. Voor Dewey is het spel de vrije ruimte voor het kind waarin het zonder druk kan exploreren en uitvinden. Ook in onze tijd is deze visie van grote betekenis. Artikel uit The Routledge International Handbook of Philosophies and Theories of Early Childhood Education and Care
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | The Routledge International Handbook of Philosophies and Theories of Early Childhood Education and Care Routledge International Handbooks, Pagina's: 49-56 |
Datum | 2015-01-01 |
Type | Boekdeel |
Taal | Engels |