Thuis in taal
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Thuis in taal
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Taalachterstanden op jonge leeftijd hebben grote invloed op de ontwikkeling van geletterdheid en de schoolloopbaan van kinderen. Een school die taalachterstanden bij leerlingen wil voorkomen en gelijke kansen wil bevorderen kan dit niet alleen, maar moet hierbij samenwerken met de ouders. Martine van der Pluijm onderzocht hoe beter kan worden samengewerkt met laagopgeleide ouders om de taalontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Die samenwerking begint door aan te sluiten bij de taalomgeving thuis.

Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | Beter Thuis in Taal: Verbeter de samenwerking met ouders voor meer taalstimulering thuis Hogeschool Rotterdam, Rotterdam, Vol. 2020 |
Datum | 2020-12-01 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |