Samenwerken met ouders
Bruggen bouwen tussen school en thuisWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenwerken met ouders
Bruggen bouwen tussen school en thuisWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Ouderbetrokkenheid staat op de agenda van scholen. In hoeverre is er aandacht voor de samenwerking met ouders die moeite hebben om het onderwijs te begrijpen of onbekend zijn met lezen en schrijven? Denk hierbij aan de grootstedelijke situatie waar de leefwerelden van school en thuis soms erg verschillen en vaak sprake is van laaggeletterdheid bij ouders. In dit artikel lees je hoe je met deze ouders samenwerkt.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | Het jonge kind Pagina's: 18-21 |
Datum | 2015-01-01 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |