Talentontwikkeling? Of gewoon goed onderwijs?
Open brief aan de staatssecretaris van OnderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Talentontwikkeling? Of gewoon goed onderwijs?
Open brief aan de staatssecretaris van OnderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Geachte heer Dekker, het zal zo’n vijf of zes jaar geleden zijn geweest dat het begrip ‘talentontwikkeling’ opdook. Opeens begon men over talenten te spreken, over talentscouts en het ontwikkelen van latente talenten. De school werd bij uitstek de plaats waar die talenten moesten worden opgespoord en worden ontwikkeld. Niet alleen lagere overheden begonnen die boodschap van de daken te roepen, ook de landelijke overheid deed dat. In september van het afgelopen jaar stuurde u een brief naar de kamer met de oproep dat het Nederlands onderwijs ruim baan moet maken voor toptalenten. Dat gebeurt volgens u veel te weinig. ‘Toptalenten blijven achter.’
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Datum | 2014-01-28 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |