Reflecteren: reflecteren is leren
AfstudeeronderzoekWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Reflecteren: reflecteren is leren
AfstudeeronderzoekWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De hoofdvraag van dit afstudeeronderzoek luidt: Op welke manier kunnen de bovenbouwleerlingen van het Karrepad de leerlingen ondersteunen bij het reflecteren op de persoonlijke leerdoelen?
Praktijkvragen hierbij zijn:
- Draagt het product met reflectievragen bij aan wat de school en de leerkrachten willen bereiken? Hierbij gaat het erom dat de leerkrachten handvatten hebben, zodat de leerlingen goed op zichzelf kunnen reflecteren.
- Is het product uitvoerbaar en werkbaar voor leerlingen in de groepen 5 tot en met 8 van het Karrepad.
Bevat als aparte bijlagen: Stappenplan leerkrachten: Reflecteren door leerlingen + Reflectie en evaluatie Reflecteren doe je zo! met reflectievragen voor de bovenbouwleerlingen

Organisatie | Hanze University Groningen |
Opleiding | Opleiding tot Leraar Basisonderwijs Pabo |
Afdeling | Pedagogische Academie |
Partner | OBS het Karrepad te Groningen |
Datum | 2022-10-13 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |