De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Kritische Proces Factor

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Kritische Proces Factor

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

REAKT Facilitair is twee jaar geleden verzelfstandigd en staat voor de taak de toegevoegde waarde van de ondersteunende diensten in relatie tot de visie en strategie van de REAKT Groep en haar negentien locaties te optimaliseren. Helaas vindt deze optimalisatie en de 'full-service' die REAKT Facilitair zegt te willen verwezenlijken nog niet plaats. Voor een gedeelte heeft dit te maken met gebrekkige interne communicatie.

REAKT Facilitair is begonnen met het werken met een Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS), genaamd 'WISH'. Het systeem is niet geïmplementeerd, omdat er geen tijd en mankracht voor is. Er
ontbreekt een systematische aanpak met betrekking tot het kritische facilitaire proces 'gebouwenbeheer en 'gebouwenonderhoud', vooral als het gaat om de behandeling van de KWIS (klachtenafhandeling, wensen, informatieverzoeken en storingsmeldingen) processen, waardoor er te veel ad-hoc gewerkt wordt. Deze problemen hebben geleid tot de volgende probleemstelling: "Op welke manier kan REAKT Facilitair de kwaliteit van de procesbeheersing verbeteren en een optimale
afstemming verwezenlijken van de facilitaire processen tussen alle 19 locaties van de REAKT Groep en REAKT Facilitair, zodat de facilitaire processen effectief en efficiënt beheerst kunnen worden?".

Om tot een antwoord te komen op de probleemstelling is in eerste instantie gebruik gemaakt van empirisch onderzoek binnen de REAKT Groep. Daarnaast is gebruik gemaakt van theoretisch onderzoek om informatie te vergaren over procesmanagement, kwaliteit, effectiviteit, efficiency en FMIS. Om data te verzamelen is gebruik gemaakt van interviews en een enquête onder de locatiemanagers van REAKT. Tevens is een vergelijkingsonderzoek bij een soortgelijke organisaties gedaan.
Uit de onderzoeken zijn belangrijke conclusies getrokken en uit de conclusie zijn aanbevelingen voortgekomen.

Toon meer
OrganisatieDe Haagse Hogeschool
OpleidingFM Facility Management
AfdelingAcademie voor Facility Management
AfstudeerorganisatieREAKT Facilitair
Jaar2009
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk