Het beoordelingsproces van afstudeeronderzoek bij de opleiding Huidtherapie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het beoordelingsproces van afstudeeronderzoek bij de opleiding Huidtherapie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit artikel gaat in op het ontwikkelen van een beoordelingsprocedure
voor het afstudeeronderzoek
bij de hbo-opleiding Huidtherapie. Het team van
deze opleiding heeft een beoordelingsprocedure en
rubrics ontwikkeld die zowel voor summatieve als
voor formatieve toetsing gebruikt kunnen worden.
Alle docenten van het team die betrokken zijn bij
de beoordeling van het afstudeerrapport, stemmen
twee keer per jaar met elkaar af, door hetzelfde afstudeerrapport
te beoordelen en te bespreken. Juist
het bespreken lijkt goed te werken en te leiden tot
meer overeenstemming tussen beoordelaars.
Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Afdeling | Faculteit Gezondheid, Voeding & Sport |
Faculteit Business, Finance & Marketing | |
Lectoraat | Lectoraat Duurzame Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | Examens Kloosterhof Neer B.V., Neer, Vol. 12, Uitgave: 3, Pagina's: 9-13 |
Jaar | 2015 |
Type | Bijdrage aan periodiek |
Taal | Nederlands |