De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In opdracht van PlusPort is onderzoek gedaan naar hoe de Academy meer naamsbekendheid kan genereren door middel van de inzet van een ideale communicatiemiddelenmix. Naar aanleiding van dit onderzoek is een advies geschreven dat als leidraad dient voor PlusPort.
Voor dit onderzoek is gebruik gemaakt van deskresearch, fieldresearch en diepte-interviews met tien huidige Academy klanten. De resultaten geven inzicht in de behoefte van de doelgroep, waarom de klant voor PlusPort kiest en hoe en waar deze doelgroep te bereiken is door middel van communicatie. De theorie heeft met name inzicht geboden in de markt en de externe- en de interne omgeving van PlusPort.
De klant neemt de Academy af vanuit de behoefte om centraal opleidingen en cursussen in te kopen en aan te bieden, de planning hiervan weer te geven, de kosten te beheersen, de certificering bij te houden en het systeem te kunnen koppelen aan andere systemen. De klant kiest voor PlusPort vanwege de goede service, de kwaliteit van het product en de fijne samenwerking met de organisatie.
De doelgroep is de HRM medewerker. Deze doelgroep bezoekt beurzen met betrekking tot leren en ontwikkelen, leest vakliteratuur, hecht waarde aan referenties en oriënteert via het internet en de NSCU. Zowel vanuit de theorie als de diepte-interviews blijkt dat de interne communicatie onvoldoende is en PlusPort slecht vindbaar is via het internet.
Op basis van dit onderzoek wordt PlusPort aanbevolen om de propositie helder te formuleren, inspelend op de behoeftes van de doelgroep. In de boodschap is het van belang de sterke punten van PlusPort te benadrukken en de boodschap daadwerkelijk uit te dragen: doen wat beloofd wordt. Om prospects te bereiken wordt geadviseerd om op beurzen te gaan staan, een praktijkcase te ontwikkelen met een klant en te publiceren in vakliteratuur en/of de website, de referenties goed te onderhouden en de Academy van een PlusPort klant te nomineren voor de NSCU Academy Award.
Tot slot wordt geadviseerd om de interne communicatie aan te scherpen. Zowel de communicatie binnen het team als de communicatie naar klanten toe is onvoldoende. Tevens is het van belang om goed vindbaar te zijn op het internet en de propositie van de Academy uit te dragen via de website.

Toon meer
OrganisatieDe Haagse Hogeschool
OpleidingESC Communicatie
AfdelingAcademie voor European Studies & Communication
PartnerPlusPort
Jaar2012
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk