Gepersonaliseerd leren van ondernemersvaardigheden binnen de opleiding Sportmanagement
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Gepersonaliseerd leren van ondernemersvaardigheden binnen de opleiding Sportmanagement
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Gepersonaliseerd leren is een vorm van leren waarin de student
centraal staat. Het biedt kansen het onderwijs te flexibiliseren,
meer gedifferentieerd te werken en meer maatwerk
te leveren. Deze manier van leren is zowel voor de student als
de docent, maar ook voor de organisatie van het onderwijs,
een uitdaging. Dit artikel verkent het onderwerp ‘gepersonaliseerd
leren’ met behulp van een werkmodel. Vervolgens
wordt een praktijksituatie beschreven waarin sprake was
van gepersonaliseerd leren. Studenten en docenten van de
opleiding Sportmanagement hebben binnen een derdejaars
module over ondernemen, ervaring opgedaan met gepersonaliseerd
leren. Er wordt ingegaan op hoe dit soort leren er
uitziet, wat het vraagt van student, docent en organisatie, en
op de ervaringen van studenten en docenten.