De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Ethiek en chatbots

Vertrouwen van klanten en medewerkers in chatbots nodig voor succesvolle implementatie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Ethiek en chatbots

Vertrouwen van klanten en medewerkers in chatbots nodig voor succesvolle implementatie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Chatbots zijn handige tools om klantencontacten efficiënt af te handelen. De inzet van chatbottechnologie roept wel ethische vragen op. Aan de hand van een krantenartikel over het callcenter van het onlinewarenhuis Wehkamp verkent filosoof en bedrijfskundige Henriëtta Joosten een aantal morele kwesties.

OrganisatieDe Haagse Hogeschool
LectoraatLectoraat Filosofie en Beroepspraktijk
Gepubliceerd inAG Connect AG-IT BV, Amsterdam, Vol. 2020, Uitgave: april, Pagina's: 76-78
Datum2020-04
TypeBijdrage aan periodiek
ISSN2666-3813
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk