Zorgt het hebben van meer voedingskennis en een lagere risicoperceptie van voedingsgedrag voor een hogere vitaliteitsbeleving?
Een onderzoek naar de relatie tussen bewust voedingsgedrag en de vitaliteitsbeleving van eerste, tweede, derde en vierdejaars ALO en Sportkunde studenten binnen het instituut van HAN Sport & Bewegen.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Zorgt het hebben van meer voedingskennis en een lagere risicoperceptie van voedingsgedrag voor een hogere vitaliteitsbeleving?
Een onderzoek naar de relatie tussen bewust voedingsgedrag en de vitaliteitsbeleving van eerste, tweede, derde en vierdejaars ALO en Sportkunde studenten binnen het instituut van HAN Sport & Bewegen.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het welzijn van de studenten behoort meer aandacht te krijgen. Recente studies hebben aangetoond dat studenten veel stress ervaren wat van invloed is op de vitaliteitsbeleving. De vitaliteit van studenten is van belang voor de toekomst van de student en de samenleving in het geheel. Voeding speelt als onderdeel van de leefstijl van de mens een grote rol in het fit, vitaal en mentaal veerkrachtig blijven. Dit onderzoek gaat in op de vraag: ‘‘Wat is de relatie tussen bewust voedingsgedrag en de vitaliteitsbeleving van eerste, tweede, derde en vierdejaars ALO en Sportkunde studenten binnen het instituut van HAN Sport & bewegen?’’. Het doel van dit onderzoek is het geven van aanbevelingen aan het coachbureau ten behoeve van de vitaliteitsbeleving van ALO & Sportkunde studenten.
Organisatie | Hogeschool van Arnhem en Nijmegen |
Opleiding | Sport- en Bewegingseducatie |
Afdeling | Academie Sport en Bewegen |
Partner | HAN Coachbureau |
Datum | 2020-03-02 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |