Creativiteit en aandacht
Creatieve therapie in combinatie met mindfulness bij kinderen met ASSWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Creativiteit en aandacht
Creatieve therapie in combinatie met mindfulness bij kinderen met ASSWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In de inleiding wordt beschreven wie wij zijn en wat onze motivatie is voor dit onderzoek. We leggen uit wat de aanleiding is en relevantie voor beroepspraktijk. Hieruit voort komt een onderzoeksvraag met bijbehorende deelvragen. Daarbij wordt het doel van ons Onderzoek benoemd.
Na de inleiding volgt de methode van ons onderzoek. We leggen uit hoe ons onderzoek is opgezet. Om tot een passend antwoord op de onderzoeksvraag te komen, zijn verbanden tussen mindfulness, creatieve therapie en kinderen met ASS onderzocht. Wij hebben hiervoor een literatuurstudie gedaan en interviews afgenomen.
Vervolgens worden de resultaten beschreven. Dit zijn subjectieve resultaten uit interviews en objectieve resultaten uit de literatuur. Aan de hand van deze resultaten worden de verbanden tussen mindfulness, creatieve therapie en kinderen met ASS weergegeven.
In de discussie gaan we de resultaten interpreteren. We kijken hierbij met een kritische blik naar ons onderzoek. We beantwoorden de hoofdvraag en vervolgens trekken we een conclusie. In de conclusie wordt duidelijk hoe mindfulness binnen creatieve therapie kan worden ingezet bij kinderen met ASS.
Tot slot doen we een aanbeveling voor mogelijk vervolgonderzoek om de combinatie mindfulness binnen creatieve therapie bij kinderen met ASS verder te ontwikkelen.
Organisatie | Hogeschool van Arnhem en Nijmegen |
Opleiding | Vaktherapie |
Afdeling | Academie Gezondheid en Vitaliteit |
Datum | 2014-10-13 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |