Via loopbaanbegeleiding naar autonome studiekeuze
Een onderzoek naar het LOB-programma en de invloed van LOB op de studiekeuze van leerlingen op...Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Via loopbaanbegeleiding naar autonome studiekeuze
Een onderzoek naar het LOB-programma en de invloed van LOB op de studiekeuze van leerlingen op...Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Centraal in het onderzoek staat de vraag hoe leerlingen in de bovenbouw havo vwo LOB ervaren en wat de mogelijk ervaren invloed hiervan is op hun studiekeuze. Aan de hand van een leerlingenquête en interviews met examenleerlingen en bovenbouw mentoren is onderzocht hoe het LOB-programma eruit ziet, wat de leerlingen aanspreekt en wat ze missen, wat de rol is van ouders, mentor, decaan en peergroep bij het maken van een studiekeuze, hoe de leerlingen tot een studiekeuze komen en de rol die LOB hierin speelt.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |