In iedere verandering verbergen zich duizenden mogelijkheden
Een praktijkgericht onderzoek naar het verhogen van onderwijskwaliteitWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
In iedere verandering verbergen zich duizenden mogelijkheden
Een praktijkgericht onderzoek naar het verhogen van onderwijskwaliteitWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit onderzoek gaat over het verhogen van de onderwijskwaliteit op een basisschool. Om deze kwaliteitsverhoging te bereiken zet ik het doen van actie-onderzoek in door de kleuterleerkrachten. Tijdens dit actie-onderzoek staat het implementatieproces van een kleuterobservatiesysteem in het Handelingsgericht Werken centraal. De implementatie van een kleuterobservatiesysteem in Handelingsgericht Werken blijkt een positieve bijdrage te leveren aan het omgaan van een leerkracht met verschillen tussen leerlingen en levert zodoende een bijdrage aan Passend Onderwijs. Het teambreed verrichten van actie-onderzoek blijkt een professionaliseringsstrategie waarbij een aantal kenmerken van een professionele leergemeenschap worden bevorderd. Professionalisering van leerkrachten zorgt voor een verhoging van de onderwijskwaliteit in een school.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2013 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |