De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Communicatiemanagers: eerder Aaron dan His Master's Voice. Visie van topmanagers.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Communicatiemanagers: eerder Aaron dan His Master's Voice. Visie van topmanagers.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Weergave van een onderzoek naar de visie van topmanagers op communicatiemanagement en de consequenties van die visie voor de invulling van communicatiemanagement in organisaties, aan de hand van een analogie van het verhaal van Mozes en Adron. In de praktijk vullen slechts weinig communicatiefunctionarissen hun werk in als een manager. Toch wordt communicatiemanagement ook in de praktijk gezien als een terrein waarvoor specifiek strategisch beleid ontwikkeld dient te worden. Echter, dat wordt dan dikwijls gezien als een aangelegenheid van het topmanagement. Net als Mozes heeft de topmanager een woordvoerder (Adron) in dienst om op een goede manier te verwoorden wat de topmanager heeft te zeggen. De topmanager voert evenwel zelf het woord als er meer mee gemoeid is dan alleen een relatie onderhouden/bestendigen met een publieksgroep. Als de publieke opinie in het geding is, treedt de topmanager zelf naar voren. His master's voice is de communicatiemanager dan ook niet, want de master gebruikt zelf zijn voice.

Toon meer
OrganisatieFontys Hogescholen
Jaar2001
TypeProefschrift
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk