Tijd voor hoogbegaafdheid
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Tijd voor hoogbegaafdheid
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De belangrijkste conclusie die de onderzoeker kan trekken is dat er op basisschool de T. meer kennis over hoogbegaafdheid noodzakelijk is. Pas als leerkrachten voldoende kennis hebben over hoogbegaafdheid kunnen ze deze leerlingen beter signaleren en begeleiden. Het antwoord op de hoofdvraag is hierdoor nog niet beantwoord maar zal in de toekomst beantwoord gaan worden. Er is een werkgroep hoogbegaafdheid opgericht die de komende jaren zich gaat bezig houden met het ontwikkelen van goed beleid voor hoogbegaafde kinderen op basisschool de T. Intussen is er binnen het team meer aandacht voor hoogbegaafdheid en zal er vanuit het Passend onderwijs ook meer aandacht voor komen.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |