Conflicting demands and the power of defensive routines in participatory action research.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Conflicting demands and the power of defensive routines in participatory action research.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Participation has been of ongoing interest in the field of action research and the New Health Promotion movement, but it is not without tensions and problems. This article presents the challenge of containing the conflicting demands of personal empowerment, practical advancement and theory building in a community-based participatory action research project Aspiring to Healthy Living in The Netherlands. A Participatory Action Research (PAR) methodology was chosen because of its contribution to empowerment of the community of older people, which was one of the project goals. Besides that, the project aimed at the development of an intervention program for encouraging healthy living amongst older people in The Netherlands and contributing to the knowledge base on healthy living, by analyzing narratives from the participants. However, when time pressure rose, the empowerment goal started to collide with academic and practical aims, and the dialogue within the project team became obstructed leading to a return to the traditional routine of applied research and the accompanying power relationships, with implications for the learning in and about the project.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Lectoraat | Lectoraat Normatieve professionalisering in speciaal onderwijs |
Gepubliceerd in | Action Research Sage, Vol. 8, Uitgave: 4, Pagina's: 367-386 |
Jaar | 2010 |
Type | Artikel |
Taal | Engels |