De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Moving images

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

TEDxVeghel is een nieuwe organisatie die om haar doel te bereiken naamsbekendheid onder haar doelgroep nodig heeft. Om dit voor het eerste evenement op 10 juni 2016 te kunnen verwezenlijken en te blijven groeien voor toekomstige evenementen heeft het opdracht gegeven aan de afstuderende student om te kijken naar bruikbaarheid van trends en ontwikkelingen op het gebied van beeld.
Na deze bruikbaarheid te hebben bevestigd via onderzoek is de student verder aan de slag gegaan. Op dit moment is de doelgroep onderzocht en verwerkt in persona's om een strategie op te baseren. Ook is gekeken naar kansen bij de concurrentie. Hieruit kwam een kans bij de post-event engagement. Verder is gekeken naar sociale en technische trends en ontwikkelingen op het gebied van beeld. Slechts enkele hiervan bleken een match met de organisatie, namelijk 360 graden foto en het gebruik van GlFs. Ook bestaande beeldplatformen zijn onderzocht, waarop een strategie is ontworpen. Voor de organisatie waren een combinatie van YouTube, Linkedln en Facebook het meest bruikbaar.
Om alle bevindingen te verifiëren en kracht bij te zetten zijn hierover vier experts geïnterviewd. De experts maakten duidelijk dat de focus niet moet liggen op trends en ontwikkelingen op het gebied van beeld, maar de verhalen die je met de vormen van beeld vertelt. Op basis hiervan kan een nieuwe ontwikkeling worden gebruikt om de impact te verhogen. Het gebruik van een nieuwe trend is dus niet een doel, maar een middel.
Op basis van alle conclusies is een concept ontwikkeld dat via paper prototypes en een survey iteratief is verbeterd tot een volwaardig digitaal ontwerp. Dit ontwerp gaat na afronding van dit document in ontwikkeling en zal na het eerste evenement van TEDxVeghel worden ingezet om een zo goed mogelijke kijkervaring te bieden die inspeelt op de doelgroep, de concurrentie, de resultaten van het beeldonderzoek én de aanbevelingen van de experts. Wanneer de mogelijkheid zich voordoet zal hierbij ook een handleiding worden geschreven om kwalitatieve content te waarborgen voor de toekomst.

Toon meer
OrganisatieFontys
OpleidingICT & Media Design
AfdelingFontys Hogeschool ICT
PartnerTEDxVeghel, Veghel
Datum2016-06-10
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk