De puntjes op de i zetten
Oplossingsgerichte Schrijfbegeleiding in groep 3Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De puntjes op de i zetten
Oplossingsgerichte Schrijfbegeleiding in groep 3Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Zoektocht naar praktische handelingsadviezen t.a.v. schrijfproblemen in groep 3, Daartoe zijn mogelijke oplossingen geinventariseerd bij collega's en kinderen om leren schrijven niet onnodig moeilijk te laten zijn. deze zijn naast de recente wetenschappelijke inzichten gelegd van het KNGF Evidence Statement Motorische Schrijfproblemen bij kinderen. Dit resulteerde in up-to-date overzicht voor aanpak en inhoud van schrijflessen en remediëring. Met vier kinderen zijn deze toegepast in individuele Oplossingsgerichte schrijfbegeleiding met behulp van de taakgerichte zelfinstructie methode CO-OP (doel-plan-doen/actie-check). Taakwerkhouding, en schrijfvaardigheid zijn verbeterd, met positieve invloed op het zelfbeeld door deze succeservaring
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |