De schoolleider in beweging. Veranderingen in visie en praktijk van het primair onderwijs.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De schoolleider in beweging. Veranderingen in visie en praktijk van het primair onderwijs.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
"De schoolleider in beweging" schetst een beeld van de veranderende taak van de schoolleider en van de kwaliteiten die van de schoolleider worden gevraagd. Aan de orde komen veranderingen in de samenleving en de betekenis voor het onderwijs en voor de schoolleider. Verder wordt een aantal praktische handreikingen geboden om de schoolleider te helpen bij onder meer het crekren van een gemeenschappelijke visie in de school, het begeleiden van vernieuwingen en het coachen van leraren.
Organisatie | Fontys |
Lectoraat | Lectoraat Schoolontwikkeling en professionalisering van schoolmanagement |
Jaar | 1998 |
Type | Boek |
ISBN | 90 422 0250 5 |
Taal | Nederlands |