Behandeling van de Diabetisch Voetulcus door middel van Elektrostimulatie.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Behandeling van de Diabetisch Voetulcus door middel van Elektrostimulatie.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Naar schatting hebben 1.2 miljoen Nederlanders diabetes mellitus (DM). Als gevolg van DM bestaat er een aanzienlijke kans dat patiënten belast worden met het diabetisch voetsyndroom (DVS) wat kan leiden tot diabetes voetulcus (DVU). In de wetenschappelijke literatuur wordt elektrostimulatie (ES) omschreven als behandelmethode voor DVU. Dit literatuuronderzoek focust zich op het kritisch evalueren van de recente literatuur die onderzoeksresultaten publiceren over ES in DVU-behandeling. Hiermee wordt gedoeld op het in kaart brengen van de effectiviteit van ES ter behandeling van DVU. Er wordt getracht sterke en zwakke elementen van de ES-behandeling in kaart te brengen. Een dergelijk gedefinieerd onderzoek kan behandelend artsen opheldering bieden over de bruikbaarheid van deze techniek voor de behandeling van patiënten en in het verlengde daarvan resulteren in vermindering van de DVU-prevalentie.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Podotherapie |
Afdeling | Fontys Paramedische Hogeschool |
Datum | 2019-07-08 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |