Groei en bloei in het werk
een kwalitatief onderzoek naar de rol van leidinggevenden bij de professionele ontwikkeling van docenten van uit het sociale domein van Fontys HogescholenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Groei en bloei in het werk
een kwalitatief onderzoek naar de rol van leidinggevenden bij de professionele ontwikkeling van docenten van uit het sociale domein van Fontys HogescholenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Om concurrerend te blijven in een maatschappij met steeds sneller veranderende technologieën, wordt er van medewerkers verwacht dat zij zich voortdurend blijven ontwikkelen. Zowel de overheid als het bedrijfsleven hebben dan ook steeds meer belang bij het stimuleren van een leven lang ontwikkelen. Daarbij is er niet alleen meer aandacht voor competentieontwikkeling maar ook voor talentontwikkeling. Leidinggevenden krijgen vanwege hun positie binnen organisaties een belangrijke rol bij de uitvoering van het organisatiebeleid rondom personeelsontwikkeling. Er wordt in dit onderzoek onderzocht op wat voor manier docenten uit het sociale domein van Fontys Hogescholen de rol van hun leidinggevenden bij hun professionele ontwikkeling ervaren.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Human Resource Management (HRM) |
Afdeling | Fontys Hogeschool HRM en Psychologie |
Lectoraat | Lectoraat Dynamische talentinterventies |
Partner | Lectoraat Dynamische Talentinterventies, Fontys Hogescholen |
Datum | 2020-12-17 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |