Kwalitatief onderzoek naar de ondersteuningsbehoeften van ouders in het bieden van schermtijd aan hun kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Kwalitatief onderzoek naar de ondersteuningsbehoeften van ouders in het bieden van schermtijd aan hun kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Kinderen maken steeds vaker gebruik van beeldschermen, waardoor minder tijd over blijft voor spel en interactie. Uit onderzoek komt naar voren dat schermtijd de kans vergroot op het ontwikkelen van obesitas, cognitieve problemen en taalachterstand. In adviezen over schermtijd wordt beschreven dat kinderen jonger dan 24 maanden niet meer dan 5 minuten per dag aan schermtijd mogen worden blootgesteld. Ouders spelen in deze fase van het leven van een kind een grote rol bij de invulling van de dag van hun kind. Door een beeld te krijgen van de ondersteuningsbehoeften van ouders in de omgang met schermtijd van hun kind , kan gericht ondersteuning worden geboden, om negatieve
effecten ten gevolge van schermtijd te voorkomen.
Datum | 2019-08-29 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |