De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Communiceren met je afnemers-Een marketingcommunicatieplan voor Stichting Meer dan Voetbal

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Communiceren met je afnemers-Een marketingcommunicatieplan voor Stichting Meer dan Voetbal

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Uit het deskresearch is naar voren gekomen dat de website van Meer dan Voetbal niet up-to-date is. Er werd een verkeerd emailadres gecommuniceerd waarmee men in contact kan komen met de stichting. Ook wordt de nieuwsbrief met een te lage frequentie verstuurd. De brochure die Meer dan Voetbal beschikbaar heeft, bevat verouderde informatie. In de overige communicatie-uitingen van Meer dan Voetbal zoals visitekaartjes en briefpapier wordt het verkeerde adres van de website gecommuniceerd. Met behulp van het field research werd duidelijk dat 72,3 procent van de B2B doelgroep stichting Meer dan Voetbal kent. Van deze doelgroep weet 50,6 procent wat de doelstelling van Meer dan Voetbal is. De Betaald Voetbal Organisaties en de maatschappelijke partners zijn allemaal bekend met Meer dan Voetbal. De stichting heeft maar weinig naamsbekendheid verkregen via internet. Bijna alle respondenten hebben interesse in de nieuwsbrief van Meer dan Voetbal. Wat opviel was dat de naamsbekendheid van het project Scoren voor Gezondheid hoger ligt dan de kennis van Meer dan Voetbal. Ook kon meer dan de helft van de organisaties die bekend waren met de stichting niet spontaan een project van Meer dan Voetbal noemen. De aanbevelingen die gedaan zijn brengen ook extra werk met zich mee. Extra werk betekent automatisch ook meer kosten. Dit hoeft bij Meer dan Voetbal geen probleem te zijn. De stichting bevindt zich in de groeifase. Elk jaar wordt de begroting van Meer dan Voetbal hoger. De kosten voor marketingcommunicatie kunnen hierin ook zonder directe problemen worden opgenomen. De effecten van de aanbevelingen zullen zijn dat de communicatie met de afnemers in de toekomst een stuk beter verloopt. De afnemers zullen beter op de hoogte zijn van alle kerntaken van Meer dan Voetbal.

Toon meer
OrganisatieFontys
AfdelingFontys Economische Hogeschool Tilburg
PartnerStichting Meer dan Voetbal te Z
Jaar2008
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk