De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Juf, wanneer gaan we deze letter leren

Praktijkgericht onderzoek naar het technisch leesonderwijs in groep 3 van een school voor SBO

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Juf, wanneer gaan we deze letter leren

Praktijkgericht onderzoek naar het technisch leesonderwijs in groep 3 van een school voor SBO

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoeksverslag van een praktijkgericht evaluatieonderzoek naar het technisch lezen in groep 3 op een school voor speciaal basisonderwijs, opgezet en uitgevoerd in het kader van de master Special Educational Needs. De onderzoeksvraag luidt: In welke mate verbeteren de leesresultaten van de leerlingen in groep 3 van het SBO, wanneer er in een periode van zeven weken meer letters worden aangeboden volgens een expliciete, doelgerichte en aantrekkelijke instructie, met extra aandacht voor automatisering? In de deelvragen is opgenomen: letterkennis, aandachtspunten bij instructie, woordlezen en leesmotivatie. Uit de resultaten blijkt dat de leesresultaten in zoverre zijn verbeterd dat leerlingen de letters kennen en korte woorden kunnen lezen met deze letters. Bovendien is de leesmotivatie van de leerlingen gegroeid

OrganisatieFontys
OpleidingMaster Special Educational Needs
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
PartnerFontys Hogescholen
Jaar2016
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk