Vandaag praat ik niet over jou maar met jou
een onderzoek naar de meerwaarde van het betrekken van leerlingen in de bestaande zorgstructuurWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Vandaag praat ik niet over jou maar met jou
een onderzoek naar de meerwaarde van het betrekken van leerlingen in de bestaande zorgstructuurWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
"Een explorerend onderzoek waarbij leerlingen zijn uitgenodigd voor de leerlingbespreking.
In dit oplossingsgerichte gesprek is samen met hen en de leerkracht een leerdoel uit het handelingsplan besproken. Hier werd 4 weken aan gewerkt. Na deze periode volgde een tweede evaluatief gesprek. Middels feedback van leerling en leerkracht is geconcludeerd dat er een meerwaarde bestaat als een leerling zelf mag meepraten over zijn leerdoel.
Tevens is er een algemeen beeld geschetst van de school via een vragenlijst waar onder andere onderzocht is of er voorwaarden aanwezig zijn om oplossingsgericht te werken en bovengenoemde gesprekken in te voeren."
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |