Lifestylepublicaties Voor Mannen In Een Post-#MeToo-Tijdperk
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Lifestylepublicaties Voor Mannen In Een Post-#MeToo-Tijdperk
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
#MeToo is een van de grootste media-gebeurtenissen van de afgelopen tien jaar geweest. In dit onderzoek wordt gekeken welke impact deze feministische beweging heeft in een journalistieke hoek die vaker in opspraak raakt door vrouwonvriendelijke teksten en onderwerpen: de mannenmerken. De Nederlandse titels Manners, FHM, Man Man en Manify worden doorgelicht om te kijken of ze hun taalgebruik, onderwerpskeuze en/of werkwijze hebben aangepast na het uitkomen van de #MeToo-beweging.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Hogeschool Journalistiek |
Partner | Fontys Hogeschool Journalistiek |
Datum | 2020-02-04 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |