De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Praktijkgericht onderzoek 2014 Weet ik veel?! Een zoektocht naar wat kinderen al weten en wat ze allemaal nog graag willen weten. Mijn onderzoek is een ontwerponderzoek met zowel kwalitatieve als kwantitatieve data en is uitgevoerd op mijn school met 6 onderbouwleerkrachten en 21 leerlingen in groep 3. De kernbegrippen ‘algemene kennis,activerende werkvormen en effectieve leerkrachtvaardigheden’ hebben betekenis gekregen voor dit onderzoek, vanuit de theorie. Onderzoeksopbrengst: De veranderende aanpak van het thematisch werken heeft als resultaat dat…. er een breed en gevarieerd arsenaal aan activerende werkvormen is ontstaan. de algemene kennis van leerlingen is toegenomen. er veranderend leerkrachtgedrag optreedt bij mijzelf. er een langzame verschuiving is van het traditionele leren naar het coöperatieve leren. leerlingen leren vanuit hun intrinsieke motivatie. de methode niet heilig is, de inbreng van de leerlingen des te meer

Toon meer
OrganisatieFontys
OpleidingMaster Special Educational Needs
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
PartnerFontys Hogescholen
Jaar2014
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk