De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Niet-medicamenteuze pijnmanagement bij jongeren (12-18 jaar) bij een diagnostische of therapeutische ingreep

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Niet-medicamenteuze pijnmanagement bij jongeren (12-18 jaar) bij een diagnostische of therapeutische ingreep

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het onderwerp van dit project is niet-medicamenteus pijnmanagement bij jongeren (12-18 jaar) met een diagnostische of therapeutische ingreep. Dit onderwerp is van belang in de verpleegkundige beroepsuitoefening, omdat (kinder)verpleegkundigen regelmatig te maken krijgen met pijn bij jongeren (12-18 jaar). Hierbij is het belangrijk dat zij weten hoe om te gaan met acute pijn bij jongeren (12-18 jaar) en hoe zij kunnen bijdragen aan pijnvermindering. Uit de praktijk blijkt dat er problemen bestaan rondom niet- medicamenteuze pijnmanagement bij jongeren (12-18 jaar) (VvKV; 2007).
Deze problemen kunnen samenhangen met de cultuur en het land waar de verpleegkundige vandaan komt(Hong-gu-he; 2006).
Daarnaast informeert en instrueert de verpleegkundigen de ouders en de jongeren (12-18 jaar) te weinig of niet m.b.t. niet-medicamenteuze pijnmanagement. (Hong-gu-he; 2006)
Bovendien bestaat er nalatigheid in pijnbestrijding in vrijwel elke zorgsetting (Young; 2007).
Dit is mogelijk ten gevolge van gebrek aan kennis, door nalatigheid van de verpleegkundigen in het opdoen van vernieuwde kennis rondom niet-medicamenteuze pijnmanagement. Waardoor de attitude van de verpleegkundigen verandert met betrekking tot niet-medicamenteuze pijnmanagement (Young; 2007). Dit heeft als gevolg dat de jongeren (12-18 jaar) onvoldoende behandeld worden voor pijn.

Toon meer
OrganisatieFontys Hogescholen
AfdelingFontys Hogeschool Verpleegkunde
Jaar2008
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk