De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Feyenoord nieuwe kartrekker MVO in Betaald Voetbal?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Feyenoord nieuwe kartrekker MVO in Betaald Voetbal?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) in de sportbusiness betekent dat sportorganisaties in hun functioneren rekening houden met de belangen van belangrijke stakeholders binnen en buiten de eigen organisatie. Uiteindelijk raakt dat ook de vraag naar de verdeling van de macht bij een sportorganisatie, zoals bij een betaald voetbalclub.
Feyenoord had de afgelopen jaren een goede naam wat betreft maatschappelijk verantwoord ondernemen door twee grote projecten. Sinds 2002 heeft Feyenoord een samenwerkingsverband met Unicef. Voor en met Unicef organiseert Feyenoord diverse fondswervende activiteiten. Daarnaast heeft Feyenoord sinds 2003 een overeenkomst met het Erasmus Medisch Centrum Sophia waarbij er speciale aandacht is voor Sophia-kinderen en hun families. Het lijkt er op dat Feyenoord door het recent ingezette nieuwe beleid op het gebied van organisatiestructuur - en de rol van de supporters daarin - een van de kartrekkers wordt van MVO in het betaald voetbal.

Toon meer
Gepubliceerd inSport & Strategie Arko Sports Media BV, Vol. 2, Uitgave: 1, Pagina's: 4-5
Jaar2008
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk