'Art of Life': een onderzoek naar opvallend gedrag van kinderen in de instrumentale en vocale muziekles
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
'Art of Life': een onderzoek naar opvallend gedrag van kinderen in de instrumentale en vocale muziekles
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Art of Life is een onderzoek naar opvallend gedrag van kinderen in de instrumentale en vocale muziekles. Het doel in het onderzoek is om in kaart te brengen welke vormen van opvallend, moeilijk begrijpbaar gedrag, muziekdocenten van H19 Centrum voor de Kunsten, tegenkomen in hun lespraktijk. Van groot belang daarbij is het effect dat het gedrag op de docenten heeft. Vooral wanneer het moeilijk begrijpbaar gedrag is kan het effect zijn, dat een leerling een docent veel energie kost. Vormen leerlingen met opvallend gedrag, wanneer er niet voldoende kennis omtrent gedragsproblematiek is, een verzwaring van de werkzaamheden? Doel van het onderzoek is om met de uitkomsten van het onderzoek een traject van deskundigheidsbevordering op te starten en zo de kwaliteit van de lessen voor leerlingen en docenten te verbeteren. Onderdeel van het onderzoek is ook om te weten te komen of er draagvlak is binnen het docententeam om tijd en middelen ter beschikking te stellen om dit doel te bereiken. Visie op en beleving van de werkzaamheden vormen hiervoor de basis.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2010 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |