De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Diagnostiek vanuit oplossingsgericht perspectief.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Diagnostiek vanuit oplossingsgericht perspectief.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het accent van diagnostiek in het onderwijs is de laatste jaren verschoven van 'meten om het weten' naar diagnostiek die moet bijdragen aan optimaal handelen. In het hoofdstuk wordt aangegeven hoe vanuit de visie van oplossingsgericht werken met leerlingen in het basisonderwijs kan worden gewerkt en wat dit betekent voor:
het herkennen van hoogbegaafde leerlingen, de eventuele diagnostiek, de begeleiding van leerlingen, de samenwerking binnen scholen en het betrekken van de omgeving bij dit proces.

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Gepubliceerd inHandboek Hoogbegaafdheid Koninklijke Van Gorcum, Assen, Pagina's: 38-56
Jaar2009
TypeBoekdeel
ISBN978 90 232 44813
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk