Help! ik heb een klas
Oplossingsgerichte handleiding voor het ontwerpen en behouden van een positief pedagogisch klimaatWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Help! ik heb een klas
Oplossingsgerichte handleiding voor het ontwerpen en behouden van een positief pedagogisch klimaatWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit onderzoek staat het oplossingsgericht denken en het pedagogisch klimaat centraal. Er worden meerdere tips gegeven die u helpen om een pedagogisch klimaat te ontwerpen en te behouden. Een aantal tips zijn verwerkt in twee bordkaarten die direct toepasbaar zijn in de klas. Dit alles in het licht van oplossingsgericht werken. Onze mening is dat het oplossingsgerichte denken het pedagogisch klimaat ten positieve kan beïnvloeden. Je richt je namelijk op het positieve en probeert het negatieve zoveel mogelijk te negeren. De handreiking is zowel voor het regulier basisonderwijs als voor het speciaal (basis)onderwijs
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |