Iets anders, iets speciaals: Autisme
Keuzevrijheid bij leerlingen met autisme in de gymlesWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Iets anders, iets speciaals: Autisme
Keuzevrijheid bij leerlingen met autisme in de gymlesWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit artikel is verslag gedaan van het onderzoek naar wat het effect is op de motivatie als er enige mate van keuzevrijheid wordt gegeven bij het begin- en eindspel bij leerlingen met autisme in de les lichamelijke opvoeding.
De onderzoeksklas is een klas bestaande uit tien leerlingen die op speciaal onderwijs school ‘Het Kasteel’ zitten. Dit is een school voor kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. De kinderen van de onderzoekklas hebben een autisme spectrum stoornis. Ter vergelijking is er een controle klas toegevoegd aan het onderzoek; deze is qua problematiek, leeftijd en uitstroomprofiel vergelijkbaar met de onderzoeksklas.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Leraar Lichamelijk Opvoeding |
Afdeling | Fontys Sporthogeschool |
Datum | 2016-05-30 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |