Communicatiekunst
Een onderzoek naar de 'kunst' van het aansluiten bij de communicatieve behoeften van kleuters met vermoedens van autismeWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Communicatiekunst
Een onderzoek naar de 'kunst' van het aansluiten bij de communicatieve behoeften van kleuters met vermoedens van autismeWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit actieonderzoek wordt beschreven hoe ik met behulp van verschillende onderzoeksinstrumenten naga hoe de leerkracht tijdens kringactiviteiten kan aansluiten bij de communicatieve behoeften van twee kleuters met vermoedens van autisme binnen het reguliere basisonderwijs. De twee kleuters zijn door twee leerkrachten aangedragen vanwege externaliserende en internaliserende problemen die zij laten zien tijdens hun deelname aan kringactiviteiten
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |