Werkstress in het basisonderwijs
een onderzoek naar de invloed van werkstress op het ziekteverzuim en de kenmerken van leerkrachten die dit veroorzakenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Werkstress in het basisonderwijs
een onderzoek naar de invloed van werkstress op het ziekteverzuim en de kenmerken van leerkrachten die dit veroorzakenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Leerkrachten in het basisonderwijs ervaren werkstress en hebben meer kans om te verzuimen door ziekte. Taakeisen, regelmogelijkheden, sociale steun, symptomen voor werkstress en het aantal feitelijke werkuren van leerkrachten zijn van invloed op de ervaren werkstress. Er is sprake van een hoog werktempo, grote werkhoeveelheid, hoge werkbelasting, hoge herstelbehoefte en veel piekeren
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Toegepaste Psychologie |
Afdeling | Fontys Hogeschool HRM en Psychologie |
Datum | 2015-04-13 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |